Start up Weekend 4.0

Pretekli vikend je v KIKštarterju potekal četrti Startup Weekend. Gre za intenzivni vikend sestavljen iz predavanj in delavnic namenjenih razvoju podjetniške ideje in podjetniških potencialov. Na tokratni Startup Weekend se je prijavilo sedem ekip. Pod izkušenim vodstvom mentorjev in po dveh dneh trdega dela so najvztrajnejše ekipe dobile priložnost svojo poslovno idejo predstaviti pred strokovno komisijo ter osvojiti nagrado. Strokovno komisijo so sestavljali člani Podjetniškega kluba Kamnik (PKK): Aleš Juhant, predsednik PKK-ja in direktor podjetja Metalprofil d.o.o., Tomaž Lah, podpredsednik PKK-ja in direktor podjetja Nektar Natura d.o.o., Jože Homar, član PKK in direktor podjetja Menina d.o.o. ter Urban Bergant, članPKK in direktor podjetja Elektrina d.o.o., ki je bil tudi glavni pokrovitelj Startup Weekenda.

Program Startup Weekenda je razporejen v dva dneva. Prvi dan je Matjaž Jug, vodja KIKštarterja, predstavil delo in program v KIKštarterju ter imel uvodno motivacijsko predstavitev dogodka. Sledila je prva predstavitev prijavljenih ekip in njihovih poslovnih idej. Po uvodnih predstavitvah vseh udeležencev je sledilo prvo predavanje, ki je seznanilo ekipe s poslovnim modelom »Delamo vitko« in prvo konstruktivno komentiranje ekip in njihovih poslovnih idej, na podlagi uvodne predstavitve. Predavanju o poslovnem modelu »Delam vitko« je sledilo delo po skupinah z namenom oblikovanja in izboljšanja poslovnih modelov, po metodi »Delam vitko«. Delavnici je sledilo novo predavanje z naslovom »Prodaja in MVP«, ki ga je imel Jure Knehtl, direktor podjetja ADSTAR, ki je specializirano na področju internetnega marketinga. Zadnje dejanje prvega dneva so bili ponovne, izboljšane predstavitve ekip in njihovih poslovnih modelov, saj so uporabili vsa novo pridobljena znanja.

Drugi dan se je začel s predavanjem, z naslovom »Kako naredim dober pitch?«, ki ga je podal Rok Colarič. Predavanju je sledilo 1. mentorstvo, ki je potekalo po principu ena na ena, kjer je vsaka ekipa dobila 30 minut individualnih konzultacij s strani vsakega mentorja. Po dvournem delu je vsaka ekipa pripravila predstavitev z vsemi popravki in svežimi idejami, ki so jih pridobili. Sledil je premor in 2. mentorstvo, kjer so ekipe dobile še zadnjo priložnost dokončno izbrusiti in izoblikovati poslovno idejo pred glavno predstavitvijo. Tokratni mentorji so vsi, na neki točki svoje karierne poti, sodelovali s KIKštarterjem oziroma še vedno sodelujejo.

Glavna predstavitev poslovnih idej in modelov pred strokovno komisijo je potekala v soboto zvečer. Do končne predstavitve je zdržalo 6 ekip in vsaka ekipa je imela na voljo 3 minute časa, da predstavi svojo idejo in prepriča komisijo, da je njihova ideja najboljša. Pozno zvečer, po tehtnem premisleku, sta predsednik Podjetniškega kluba Kamnik, Aleš Juhant in vodja KIKštarterja, Matjaž Jug podelila nagrade zmagovalnim ekipam. Najboljša ekipa je dobila 500 EUR, za drugo mesto je bilo podeljenih 300 EUR in tretje mesto je bilo tokrat zavzeto z dvema ekipama, ki je vsaka dobila po 200 EUR.

Nagrado za prvo mesto in najboljšo poslovno idejo je dobila Anja Bordon za razvoj naravnih izdelkov za nego kože Hungry skin. Po sedmih letih dela v razvojnem laboratoriju prehranskih dopolnil in kozmetike je Anja ostala brez službe, zato se je odločila, da ustvari lastno blagovno znamko izdelkov za nego kože. Kozmetični proizvodi so popolnoma naravni, katerim so dodana t.i. super živila. Izdelki so zapakirani v lično, unikatno, leseno embalažo. Pri Hungry skin vrjamejo, da lepota prihaja od znotraj, zato blagovna znamka vključuje tudi nutrikozmetiko in prehranska dopolnila za lep videz kože, las in nohtov.

Drugo mesto je zavzela »ekipa« pod vodstvom Mateje Čibej z znamko spodnjega perila, ki je namenjen ženskam, ki iz takšnih in drugačnih razlogov prezrte v tekstilni industriji in za njih na trgu ni pretirane izbire. Podjetje se imenuje Catharina Rose in se osredotoča predvsem na doječe matere in na ženske, ki so jim zaradi raka odstranili eno ali obe dojki. Pri oblikovanju so pozorni, da je perilo ženstveno, lepo in barvito ter pomaga ženskam v posebnih obdobjih življenja izboljšati samopodobo in vrniti samozavest. Filozofija Catharine Rose je izpodbujanje žensk k zaobjemanju ženstvenosti v sebi.

Tretje mesto sta si delili dve ekipi. Prvi je Žan Smrkolj z XY Mixer idejo, ki s kozarčkom na vlakcu rešuje problem čakanja na pijačo v barih. Druga dobitnica nagrade za tretje mesto je Darja Vidmar s podjetjem Naturaland d.o.o., ki se ukvarja s prodajo naravnih tekstilnih izdelkov in naravnega metrskega blaga, ki so izdelani v Evropi. Predstavila je laneno posteljno, ki bo vsebovala maksimalno zdrave in okolju prijazna tkanine, sodobni dizajn in bo šivana v Sloveniji.

Predstavila se je še Tina Drolc iz podjetja Publica d.o.o., odnosi z javnostmi. Njena poslovna ideja je bilo orodje, ki bi na enem mestu združevalo vso komunikacijo podjetja ali organizacije. To bi omogočilo vzpostavitev enotne baze opravljene komunikacije in preglednost ter preprečilo izgubo informacij v primeru odhoda zaposlenih iz podjetja.

Članom komisije so bile zanimive tudi ideje, ki se niso uvrstile med prve tri, vendar so utemeljili svoje odločitve, opozorili na pomanjkljivosti ter podali svoja mnenja in nasvete za nadaljnjo izboljšanje poslovnih idej ter jih s tem spodbudili, da nadaljujejo z delom in izpopolnijo svoj poslovni model.

Start up Weekend se je končal s sproščenim druženjem med organizatorji, mentorji, udeleženci in strokovno komisijo, kjer so se izmenjala različna mnenja glede predstavljenih idej. Za zaključek lahko rečemo, da je za nami naporen, vendar prijeten podjetniški vikend. Verjamemo, da se bodo ideje razvijale naprej in bodo posamezne med njimi v prihodnosti zrele tudi za predstavitev pred komisijo KIKštarter pospeševalnika d.o.o.

Matija Matičič in Maja Alagić, PR KIKštarter