Reportaža z dogodka: Moja izkušnja pred, med in po Štartaj Slovenija

V četrtek, 20. februarja, smo v KIKštarterju gostili nekatere bivše udeležence projekta Štartaj Slovenija. Svoje poslovne zgodbe in izkušnje z navedenim projektom so z nami delili Anja Bordon (Kolagen shot), Mirza Ljubljankić (BeLife Kombucha) ter Maj Horvat in Tilen Travnik (Altburger). Večer je bil poln navdihujočih zgodb, deljenja podjetniških izkušenj in humorja.

Pretekli udeleženci projekta Štartaj Slovenija (foto: Iztok Derstvenšek)

Anja Bordon & Kolagen shot

Anja Bordon je diplomirala iz živilske tehnologije. V mladosti se je spopadala z bulimijo. Po preteku tretje porodniške je ostala brez službe. V času brezposelnosti se je posvetila sebi in odpravljanju posledic bolezni. Tako je preizkušala kombinacijo kolagena in različnih prehranskih dopolnil. Prišla je na idejo, da bi bilo smiselno zasnovati en izdelek, prek katerega bi posameznik dobil vse snovi, ki jih za zdravje in mladosten videz potrebuje.

Tako se je na podlagi znanja, pridobljenega tekom študija, lotila preizkušanja različnih receptur. Uspelo ji je zasnovati produkt, s katerim je bila zadovoljna – Colagen Shot. Preden se je prijavila na Štartaj Slovenija, je izdelek že eno leto prodajala prek spletne trgovine in bila pri tem že precej uspešna.

Mirza Ljubljankić & BeLife Kombucha

Mirza Ljubljankić se je izdelave posebne pijače – kombuče lotil v želji, da bi z njenimi zdravilnimi učinki pomagal očetu, ki je v tistem času zbolel za rakom. S ciljem, da bi razvil svojo podjetniško idejo, se je udeležil programa Ustvarjalnik, v sklopu katerega je pridobil različna podjetniška znanja. Nekaj časa pa je svojo podjetniško pot gradil tudi pod okriljem KIKštraterja.

Mirza Ljubljankić se je na Štartaj Slovenija prijavil s pijačo kombučo (foto: Iztok Derstvenšek)

Proizvodnje se je najprej lotil doma, kasneje pa je najel prostore bivšega gostinskega lokala v Kamniku. Na Štartaj Slovenija se je prijavil že v letu 2018, vendar pa je kmalu za tem izstopil, saj je ugotovil, da ne bo zmogel zagotoviti potrebnih količin. V roku enega leta se je na projekt bolje pripravil, uspešno prišel v naslednjo sezono oddaje, kasneje pa za svoj izdelek prejel tudi naziv Hit produkt leta 2019.

Maj Hrovat & Altburger

Maj Hrovat in Luka Sinček sta študenta Biotehniške fakultete, ki se zavedata pereče problematike živinoreje in njenega vpliva na globalno segrevanje. V želji po tem, da bi naredila nekaj dobrega za okolje, sta se odločila za snovanje brezmesnega burgerja Altburgerja.

Še preden sta se lotila tega zahtevnega projekta, sta na Startup vikendu zmagala s posebnim zamaškom za fermentacijo, ki sta ga zasnovala. S tem sta prepričala investitorje in pridobila mentorja Tilna Travnika, ki jima je pomagal tudi pri Altburgerju.

Maj: “Splača se začeti s prodajo izdelka, še preden se prijaviš na projekt” (foto: Iztok Derstvenšek)

Izkušnja s Štartaj Slovenija

Anja: “Štartaj Slovenija je pomembna odskočna deska, vendar pa je po koncu oddaje na tebi, kaj boš naredil iz tega.”

Anja je povedala, da je Štartaj Slovenija v veliki meri pripomogel k njenemu podjetniškemu uspehu. Poudarila pa je, da gre zgolj za odskočno desko. Po koncu projekta se mora vsak sam truditi naprej z marketinškimi aktivnostmi.

Povedala je, da je bilo precej zahtevno loviti roke, postavljene znotraj projekta, in v dogovorjenem času povečati proizvodne kapacitete. Zaradi strahu pred nastopanjem so ji bila snemanja nekoliko nelagodna. Prav tako ji izvajanje direktne prodaje izdelkov ni bilo preveč pisano na kožo. Če bi šla še enkrat od začetka, bi v svojem podjetju prej zaposlila ljudi, da bi se nekoliko razbremenila.

Maj: “S prodajo izdelka se splača začeti, še preden se prijaviš na projekt.”

Maj meni, da je projekt Štartaj Slovenija dobra celostna šola o tem, kako izdelek pripraviti na prodajo v tako velikem trgovcu kot je Spar. Za vsakega udeleženca je to pomembna odskočna deska za naprej. Glede na izkušnje s projektom pa meni, da je precej bolje, če se na Štartaj Slovenija prijavijo tisti, ki so se prodaje izdelka v manjši meri že lotili pred tem in na tak način že nekoliko stestirali trg. Tako je sodelovanje v projektu precej lažje.

Deljenje neprecenljivih podjetniških izkušenj (foto: Iztok Derstvenšek)

Maj pravi, da se z medijsko prepoznavnostjo pojavijo nekateri ljudje, ki ti ne želijo le dobro. Po drugi strani pa do tebe pristopijo tudi taki, ki ti želijo pomagati na tvoji poslovni poti.

Tilen: “Ko si na Štartaj Slovenija, čim več sprašuj!”

Tilen ugotavlja, da bi se v ekipi z razvojem samega Altburgerja glede na kompleksnost živila ukvarjali vsaj 6 mesecev. Štartaj Slovenija pa jih je spodbudil k temu, da so ta proces zaključili že v 3 mesecih. Ko si enkrat del projekta, je treba narediti veliko stvari v kratkem času. Poleg tega pa so tukaj še snemanja, ki ti vzamejo veliko časa.

Tilen vsem, ki se še bodo udeležili projekta, svetuje, da čim bolj izkoristijo prisotnost strokovnjakov z različnih področij, ki so tam, da pomagajo udeležencev. Smiselno je čim več spraševati, saj na tak način pridobivaš dragocena znanja na svoji podjetniški poti.

Mirza: “Brez projekta bi trajalo 5 let, da bi prišel do enake stopnje poslovanja.”

Mirza je povedal, da je bilo sodelovanje v projektu zanj zabavna izkušnja. Pohvalil je profesionalen odnos s strani celotne ekipe. Dobil je veliko medijsko prepoznavnost in številne koristine napotke za svoje poslovanje.

Udeleženci dogodka z leve proti desni: Mirza, Tilen, Maj in Anja (foto: Iztok Derstvenšek)

Ugotavlja, da bi trajalo približno 5 let, da bi dosegel enako stopnjo poslovanja, kot mu je to uspelo znotraj projekta. Ker je bil njegov izdelek nagrajen za Hit produkt leta 2019, mu Spar še vedno pomaga pri promociji. Mirza meni, da je zelo pomemben oseben stik s strankami, zato se tega tudi po koncu projekta loteva v obliki promocij v samih trgovinah.

Pohvalil je pripravljenost ekipe Štartaj Slovenija pomagati udeležencem. Na svojem primeru je lahko ugotovil, kako zelo odzivni so. Če se je sam znašel pred nekim problemom, je ekipa v najkrajšem možnem času pridobila vse potrebne informacije in rešila problem.

O projektu Štartaj Slovenija

Štartaj Slovenija je medijsko odmeven projekt, ki ponuja mladim podjetnikom priložnost, da predstavijo svoje inovativne izdelke prek televizijskih ekranov ter na Sparovih policah. Štartaj Slovenija udeležencem poleg tega ponudi širok spekter znanja, ki ga podjetniki na svoji poti potrebujejo, in jim tako pomaga, da v kratkem času razvijejo svoj produkt do te mere, da je pripravljen na prodajo na policah trgovskih centrov.