Ideje v 3D obliki: DigiPlay v KIKštarterju

V KIKštarterju jeseni ne zmanjka ustvarjalnega utripa. Med projekti, ki spodbujajo razvoj novih znanj, izstopa DigiPlay: igraj, raziskuj, ustvari – program, namenjen otrokom in mladim do 29. leta, ki s pomočjo neformalnih izobraževanj krepijo svoje digitalne kompetence. Projekt jih spodbuja, da digitalno tehnologijo spoznavajo skozi igro, raziskovanje in ustvarjanje, pri tem pa se učijo kritične, varne in kreativne uporabe digitalnih orodij, ki nas spremljajo na vsakem koraku.

V okviru projekta DigiPlay sodeluje šest partnerjev z vse Slovenije: MKC Maribor, Zavod Mars Maribor, Brihtna buča, KID Alphawave, Zavod Citilab in Zadruga KIKštarter Kamnik. Projekt traja od februarja 2025 do oktobra 2026, v tem času pa bodo partnerji skupaj izvedli kar 184 neformalnih izobraževanj in digitalno opolnomočili 1.840 otrok in mladih.
Projekt financira Ministrstvo za digitalno preobrazbo, vendar vsebina ne odraža njegovih stališč.

V KIKštarterju smo v okviru projekta DigiPlay v 3 mesecih izvedli šest daljših usposabljanj, ena najbolj odmevnih pa je bila delavnica 3D tiskanja – osnove uporabe 3D tiskalnika. Na praktičnih srečanjih so udeleženci spoznali, kako lahko svojo zamisel oblikujejo s pomočjo računalniškega modeliranja in jo nato s 3D tiskom pretvorijo v oprijemljiv izdelek. Tehnologija, ki je bila še pred leti rezervirana za industrijo, je danes dostopna vsakomur, ki ga zanima ustvarjanje, oblikovanje ali razvoj izdelkov.

Udeleženci so se naučili osnov 3D modeliranja v programu SolidWorks, ki je eno najpogosteje uporabljenih orodij v industrijskem oblikovanju. Preizkusili so načrtovanje preprostih in zahtevnejših modelov, jih pripravili za tisk in spoznali celoten proces – od prve skice do oprijemljivega prototipa. Delavnica je bila namenjena tako popolnim začetnikom kot tudi tistim, ki so želeli svoje znanje nadgraditi in pridobiti nove veščine za delo ali hobi.Delavnico vodi Matevž Komočar, magistrski študent industrijskega in produktnega oblikovanja na Oslo Metropolitan University na Norveškem. Diplomiral je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO) v Ljubljani, kjer se je posvečal razvoju produktov in 3D modeliranju. V svojem delu povezuje tehnično znanje, estetsko občutljivost in razumevanje uporabniške izkušnje, s čimer spodbuja udeležence, da svoje zamisli razmišljajo celostno – od ideje do izvedbe.
V KIKštarterju so delavnice z Matevžem posebej cenjene, saj njegov način dela temelji na spodbudnem in interaktivnem pristopu: teorijo prepleta s praktičnim delom, razlago pa s primeri iz realnega sveta.

Ker je zanimanje za 3D tiskanje preseglo vsa pričakovanja, bomo v novembru izvedli dodatni termin delavnice, kjer bodo udeleženci ponovno spoznavali svet 3D tehnologij, modeliranja in tiska ter ustvarili svoj izdelek.
Udeležba na delavnici je brezplačna, število mest pa omejeno, zato priporočamo, da se prijavite čim prej.

V KIKštarterju je zdaj na voljo tudi 3D tiskalnik Bambu lab X1 Carbon, ki ga lahko po predhodnem dogovoru uporabljajo udeleženci delavnic in člani coworkinga. Na voljo je za izdelavo prototipov, kreativnih projektov ali preizkušanje novih idej. S tem KIKštarter postaja še bolj odprt prostor za inovacije, eksperimentiranje in praktično učenje, kjer se teorija sreča z ustvarjalnostjo.

Projekt DigiPlay tako nadaljuje poslanstvo KIKštarterja – povezovati podjetništvo, izobraževanje in ustvarjalnost ter mladim ponuditi prostor, kjer lahko svoje ideje preizkusijo v praksi.

Projekt financira Ministrstvo za digitalno preobrazbo, vendar vsebina ne odraža stališč Ministrstva za digitalno preobrazbo.

2560 1180 KIKštarter – Kreativna Industrija Kamnik
Naše spletno mesto uporablja piškotke. Določite svoje nastavitve zasebnosti in/ali se strinjate z našo uporabo piškotkov.
Več