Izkušnje z zbiranjem sredstev prek Kickstarterja

V četrtek, 4. junija 2020, je KIKštarter organiziral še predzadnjo videokonferenco pred poletjem. Tokratna tematika dogodka se je nanašala na izkušnje z zbiranjem sredstev prek ene najbolj znanih platform za množično financiranje – Kickstarterja.

Izkušnje s Kickstarterjem (Vir slike: Pixabay)

Kickstarter je svetovno znana platforma za množično financiranje. Ekipa, ki bi rada realizirala podjetniško idejo, določi finančni cilj, ki ga mora za realizacijo zbrati. Prav tako določi tudi čas trajanja kampanje. V času kampanje povpraševanje oddajajo tisti, ki bi bili pripravljeni izdelek kupiti. Če se ob koncu kampanje zbere dovolj sredstev, je le-ta uspešna in projekt lahko zaživi.

Na dogodku so svoje izkušnje s tovrstnim zbiranjem sredstev delili Valentina Metež, Alojz Blažič in Žiga Frbežar. Valetina je na Kickstarterju skupaj z ekipo predstavila aplikacijo za potapljače H2O Globe, Alojz ergonomsko oblikovano blazino za sedenje Infinity PAD, Žiga pa navijalec avtomatskih ročnih ur oWinder. Sredstva za vse navedene projekte so bila uspešno zbrana.

Valentina Metež in H2O Globe

Valetina Metež je vodja projekta H2O Globe. Sicer pa se je ideja za aplikacijo že pred nekaj leti porodila Juretu Daiću, prvemu Slovencu, ki se je uspel z enim vdihom potopiti globlje od 100 metrov. Ugotovil je namreč, da se številni potapljači srečujejo s problemom pomanjkanja verodostojnih informacij na področju potapljanja oziroma da so te preveč razdrobljene.

Valentina je povedala, da so zagonska sredstva za projekt prejeli že iz Podjetniškega sklada, saj so bili izbrani za enega najperspektivnejših startupov. Namen vzpostavitve kampanje na Kickstarterju je bil bolj v testiranju trga in pridobitvi povratnih informacij o produktu s strani širše javnosti.

V ekipi, ki stoji za projektom, je pet članov. Za napotke v zvezi s Kickstarterjem so se obrnili na Žigo Berceta, ki ima že veliko izkušenj s tovrstnim zbiranjem sredstev. Pomoč so potrebovali tudi pri snemanju promocijskega videa, pri čemer jim je na pomoč priskočila ekipa Dobre zgodbe.

Aplikacija za potapljače H2O Globe (Vir: Kickstarter)

Alojz Blažič in Infinity PAD

Alojz Blažič je učitelj matematike in tehnike, ki je opazil, da njegovi učenci med predavanji pogosto sedijo v nepravilni drži. Kljub temu, da na trgu obstajajo že različni pripomočki, ki rešujejo ta problem, pa je sam imel unikatno idejo za produkt. Tako je začel razvijati prototip blazine Infinity PAD.

Alojz je ekipo potreboval predvsem za promocijske aktivnosti na začetku. Okoli sebe pa je v namene pomoči pri razvoju koncepta samega produkta ter snovanja video in grafičnega materiala zbral tudi širšo ekipo. Tako kot v primeru H2O Globe tudi pri Infinity PAD-u ni bil glavni cilj zbiranje sredstev, ampak testirati trg in videti, kako dobro bo produkt sprejet.

Žiga Frbežar in oWinder

Žiga Frbežar je produkt oWinder zasnoval skupaj s prijateljem Mihom. Njegova ročna ura se je namreč pogosto ustavljala in iskal je rešitev tega problema. Ker na trgu ni našel tistega, kar si je želel, se je sam lotil izdelave navijalca za ročne ure.

Žiga si je za cilj zadal kampanjo postaviti z minimalnimi sredstvi. V ekipi sta bila v začetku le on, ki je razvijal prototip, in Nina, ki je bila odgovorna za PR. Kasneje sta se z namenom razvoja izdelka povezala s širšo ekipo.

Pomen vnaprej postavljene baze potencialnih kupcev

Žiga je še pred lansiranjem kampanje prebral knjigo o Kickstarterju, v kateri je pisalo, da je email lista ključnega pomena. Zato so z ekipo najprej vzpostavili spletno stran za zbiranje mailov in ko se jih je nabralo 300, so začeli s kampanjo.

Alojz se je zavedal, da je zbiranje kontaktov pred snovanjem kampanje pomemben del procesa. Vendar se oni tega niso lotili, ampak so namesto tega redno komunicirali z mediji, zaradi česar je njihov projekt postal bolj prepoznaven.

V ekipi H2O Globe so imeli z zbiranji kontaktov srečo, saj Jure Daić pozna številne potapljače. Tako je bila baza potencialnih strank hitro oblikovana. To je tudi razlog, da so v prvih nekaj minutah kampanje zbrali že 24 % ciljnih sredstev.

Slovencem direktna prijava zaenkrat ni omogočena

Slovenci kampanje na Kickstarterju zaenkrat ne morejo direktno prijaviti. Za pomoč morajo prositi osebo, katere stalno prebivališče in državljanstvo je v eni izmed podprtih držav. Vsi gostje so v te namene za pomoč prosili Nika Klanška, ki je po njihovem pričevanju omogočil zagon kampanje že mnogim slovenskim ekipam. Sicer pa se govori, da bo septembra končno tudi Slovenija na Kickstarterjevi listi podprtih držav.

Infinity PAD (Vir: Kickstarter)

Priprave na kampanjo

Žiga je povedal, da naj bi bil priporočen čas priprave na kampanjo znašal 6 mesecev. Za projekt oWinder so ta čas sicer skrajšali na 1 mesec, saj so imeli precej minimalistični pristop. Pripravili so zgolj besedila, slikovno gradivo ter povezali račune. Najprej je treba pripraviti vzorčno kampanjo, ki jo Kickstarter, če je vse v redu, kasneje odobri.

Alojz je dal pri pripravi kampanje največji poudarek videu, slikam in prezentacijam. Tudi v ekipi H2O Globe so se fokusirali na snemanje videa, ki prvi pritegne pozornost uporabnikov. Valentina je povedala, da si je priporočljivo narediti seznam vseh aktivnosti, ki jih moraš opraviti za lansiranje kampanje. Nato sproti preverjaš, kaj ti še manjka.

Aktivnosti med kampanjo – privabiti in zadržati »backerje«

Tekom kampanje interesenti oddajajo povpraševanje za produkt. S tem se zbirajo finančna sredstva. Vendar pa se lahko podporniki kadarkoli do konca kampanje odločijo, da bodo svojo podporo umaknili. Zato je po mnenju gostov ključnega pomena sprotno poročanje o poteku kampanje in grajenje dobrih odnosov s sledilci.

oWinder (Vir: Kickstarter)

Prednosti in slabosti Kickstarterja

Gostje so kot glavno prednost Kickstarterja navedli hitro testiranje trga v svetovnem merilu; vzpostaviti velik krog strank in pridobiti povratne informacije o produktu. Prav tako z lansiranjem kampanje pridobiš veliko podjetniškega znanja, ki ti lahko pride prav kasneje.

Slabosti Kickstarterja gostje niti ne vidijo. Vsak, ki razmišlja o prijavi, pa se mora zavedati, da je konkurenca močna in da zmaga ni zagotovljena. Prav zato je smiselno v pripravo kampanje vložiti znesek, ki v primeru nedoseženega cilja ne bo prevelika izguba za podjetja; izhajati je treba iz svojih zmožnosti.

Ne zamudite še zadnjega KIKštarterjevega dogodka v tem polletju!

V četrtek, 11. junija, ob 18h bo gost KIKštarterjeve videokonference Ross Murray Jones. Predaval bo o učinkovitih metodah pridobitve investicijskih sredstev. Lepo vabljeni!