V okviru projekta Podjetno Srce, ki poteka v partnerstvu občine Moravče, LAS Srce
Slovenije ter zadruge KIKštarter Center, smo konec meseca marca v Kulturnem domu gostili dvodnevno delavnico – Start-up šola podjetništva. Cilj delavnice je bil, da podjetnik začetnik v kratkem času dobi osnovna znanja, ki mu omogočajo lažji in sigurnejši korak v svet podjetništva.

Dvodnevno delavnico, ki se je je udeležilo 15 mladih podjetnikov in podjetnikov začetnikov, so sooblikovali in vodili Matjaž Jug, ustanovitelj kamniškega KIKšterterja in mentor mladim podjetnikom, Nika Škrjanec, direktorica Zadruge KIKštarter, Anja Bordon, uspešna podjetnica, ki prihaja iz Moravč tudi ustanoviteljica blagovne znamke Gaia naturelle ter Sandi Muhejlič, serijski podjetnik, ustanovitelj stat-upov in mentor mladim podjetnikom.

Znanja, izkušnje, priporočila in nasveti, ki so jih na delavnici prejeli mladi podjetniki s strani
kreatorjev dogodka so bila konkretna, praktična in uporabna. Preko osnov podjetništva so
udeleženci prejeli namige za prve podjetniške korake: kako začeti, kako se pravilno usmeriti,
na kaj biti pozoren in seveda kako na najbolj enostaven način prodati izdelek ali storitev.
Živimo namreč v času ki je podjetnišvu bolj naklonjen kot pred 20-imi leti. Priložnosti ki nam
jih daje svetovni splet kot kreator idej, investicijski in neskončni prodajni trg, so neizmerne.
Priložnost, ki je hitro lahko tudi past; ob neimernih možnostih mladi podjetniki lahko hitro
izgubijo fokus in željeno smer, in ne najdejo poti naprej. In v teh trenutnih je moderiranje s
strani izkušenih podjetnikov dobrodošla pot naprej.
Poglejmo na kratko nekaj tem, ki so se jih mladi podjetniki dotaknili tekom delavnic obeh dni:
– Kako začeti, kako najti in znati prepoznati idejo, kako prepoznati priložnost
– Kako trenirati proces razvijanja idej
– kako pomembno je hitro odločanje in kako odreagirati ko zaidemo v slepo ulico
– kako si postavim cilje in kakšna znanja želim in potrebujem da jih dosežem
– kako postaviti pravo ceno izdelka ali storitve
– kdo je moj kupec in kako ga lahko nagovorim in zakaj je segmentiranje kupca za
uspešno podjetno pot pomembno in kako najti kupca ki ni samo enkraten
- namigi za prve objave
– kako prilagajam trženski splet
– kako si oblikujem dobro ekipo sodelavcev in kako definirati odgovornosti posameznih
članov
– kak učinek ima vplet osebne zgodbe v uspešnost podjetniške poti. Kje je meja in ali ta
sploh obstaja
Da je delo v podjetništvu del tebe, tvoj način življenja, sta preko konkretnih primerov in
izkušenj svojih podjetniških poti delila Anja in Sandi. Gre za maraton, ne šprint sta poudarila, hoja po poti, ki ne gre samo levo in desno ter navzgor, temveč tudi dol in pogosto tudi nazaj.
Naj se ne boljijo neuspehov, saj vsaka pot navzdol vedno rezultira v poti navzgor, oz kot je
Nelson Mandela nekoč dejal: »Nikoli ne izgubim. Ali zmagam ali pa se nekaj naučim.« Sta
opogumljala udeležence. Napak ni, so le izkušnje iz katerih se lahko učiš. »Problem solving
mentaliteta, ki jo prinesejo izkušnje te izoblikujejo da se vedno najdejo rešitve problemov«,
je poudaril Sandi, saj je podjetništvo »droga ki te omami«.
In kot kaže so naše udeležence moderatorji Start-up šole z idejo podjetništva res omamili.
Kot so nam zaupali na koncu, jim je delavnica dala velik zagon in motivacijo za delo naprej,
izmenjava zgodb in nasvetov ko so z udeleženci delili svojo podjetniško idejo, pa jim je dala
samozavesti in potrditev, da je bila odločitev za samostojno pot pravilna.
