5 napotkov za podjetnike v času epidemije koronavirusa

Epidemija, v kateri smo se znašli, je že in še bo močno vplivala na številna podjetja. Prav zato je še toliko bolj pomembno, da naredite vse, kar je v vaši moči, da sprejmete določene ukrepe, s katerimi boste lahko pomagali svojemu podjetju.

Epidemija koronavirusa je močno spremenila svet, kot smo ga poznali. Številna podjetja so prizadeta; nekaterim so drastično upadli prihodki, spet druga so morala v celoti zaustaviti poslovanje. Nihče točno ne ve, koliko časa bo situacija še trajala. Vlada oškodovanim podjetjem sicer obljublja pomoč (o predvidenih ukrepih si lahko preberete v tej novici), vendar pa si lahko na različne načine pomagate tudi sami.

1. Komunikacija z vašimi zaposlenimi

V teh časih je še toliko bolj pomembno, da s svojimi zaposlenimi vzpostavljate in ohranjate dobro komunikacijo. Pozanimajte se, na kakšne načine je kriza prizadela vsakega od njih in jim pomagajte po svojih najboljših močeh. Naredite tudi plan, kako jim boste lahko pomagali v prihodnje.

Verjetno ste, če je to možno, do sedaj že vzpostavili delo od doma. Kljub temu, da z zaposlenimi niste več v stiku v živo, poskrbite za to, da boste ostali povezani prek spletnih orodij. Poskrbite za pretočnost informacij, za informiranje o morebitnih novostih in za grajenje občutka povezanosti med zaposlenimi tudi na daljavo.

2. Sprejemanje odločitev

Vzemite si čas in premislite o vseh vplivih, ki jih ima trenutna situacija na vaše poslovanje. Razmislite o tem, kaj lahko naredite, da bi negativne vplive zmanjšali v čim večji meri. Pri tem skušajte na situacijo pogledati čim bolj celostno, objektivno in se izognite odločanju na podlagi čustev.

Sprejmite kratkoročne odločitve, ki jih boste izvedli v najkrajšem možnem času: Boste morali prerazporediti zaposlene, spremeniti čas in način poslovanja?

Sprejmite srednjeročne odločitve: Na kakšen način boste upravljali s financami in ali bodo potrebna odpuščanja?

Sprejmite dolgoročne odločitve: Razmislite o dolgoročnem vplivu, ki ga bo imela nastala situacija na poslovanje podjetja in skušajte predvideti najboljše ukrepe, s katerimi boste lahko omilili posledice.

3. Na prvem mestu je varnost

Če zaposleni še vedno prihajajo delat v skupne prostore, če imate osebni stik s strankami, implementirajte vse varnostne ukrepe, ki jih je možno izvesti.

Poskrbite za zaščitno opremo kot so zaščitne maske, rokavice, razkužilna sredstva. Zaposlene in stranke opominjajte na redno umivanje rok, varnostno razdaljo in ostale preventivne ukrepe. Če se le da, se izognite gotovinskemu poslovanju in raje ponudite možnost plačil prek spleta.

4. Transformacija vaše dejavnosti

Glede na panogo, v kateri delujete, razmislite, kako bi lahko transformirali svojo dejavnost v kriznih časih. Če ste produkte do sedaj prodajali v fizičnih trgovinah, se lahko preusmerite na spletno prodajo. Če ste izvajali razna svetovanja in delavnice v živo, lahko te vsebine ponudite prek Skypa in drugih spletnih orodij. Osredotočite se na dejavnosti, ki jih v teh časih še lahko izvajate in povečajte njihov obseg.

Seveda se nekaterih dejavnosti ne da transformirati v spletno obliko. V tem primeru iščite načine za vzdrževanje stikov s strankami, za informiranje o tematikah, ki bi jih zanimale in podobno. Morda jim lahko ponudite webinarje in druge brezplačne spletne vsebine. Nagovarjajte jih prek svoje spletne strani in družabnih omrežij.

5. Razvoj novih poslovnih idej

Ne glede na to, koliko časa bo trajala epidemija, bo ta verjetno precej spremenila svet, kot smo ga poznali. Med drugim bo delo na daljavo postalo še bolj razširjeno, prišlo bo še do večjega razvoja tehnologije in njene uporabe v našem vsakdanu, morda bomo končno začeli bolj ceniti izdelke iz lokalnega okolja.

Izkoristite čas, ki ga imate na voljo v času karantene. Razmislite o tem, kaj bi lahko izboljšali pri vašem poslovanju, katere nove storitve / izdelke bi v prihodnje lahko ponudili trgu, katere izboljšave bi lahko uvedli. Ko bo karantene konec, bomo vsi želeli nadoknaditi zamujeno in takrat bo priložnost, da prepričate ljudi in da vaše podjetje zasije v polni luči.

Optimizem

V zadnjih tednih smo se znašli v težki situaciji, vsakodnevno smo izpostavljeni slabim novicam, vezanim na epidemijo. Vendar pa je pomembno, da ne glede na vse ostanete močni in da sprejmete stanje, v katerem smo se znašli. Poskrbite za svoje dobro počutje in po svojih najboljših močeh pomagajte ljudem okoli sebe. Tudi to bo enkrat za nami, vse bo še dobro.