Avtor članka: Petra Kušar
V četrtek, 30. januarja, smo v KIKštarterju gostili mojstrico marketinga Jasno Klemenc Puntar, ki nam je podala številne koristne napotke o tem, kako na pravilen način zgraditi osebno znamko na spletu. Delavnica, ki je trajala 3 ure, je bila zelo interaktivno zasnovana. Udeležili so se je obiskovalci zelo različnih poklicnih profilov. Dvorana je bila nabito polna.
Delavnica je bila hkrati priložnost za druženje in mreženje med udeleženci. Podana znanja bodo s pridom lahko vnovčili vsi, ki se šele uveljavljajo v podjetništvu ali si želijo povečati prodajo, pa tudi tisti, ki iščejo nove karierne priložnosti in bi se radi še bolj uveljavili na svojem področju delovanja. Z vami delimo nekaj ključnih poudarkov z delavnice.
Digitalna identiteta kot pomemben prvi vtis
Jasna nam je razložila, da je v današnjih časih zelo pomembno, da si zgradimo kakovostno digitalno identiteto. Ljudje čedalje pogosteje o drugih poizvedujemo prek spleta, še preden pride do odločitve, da se srečamo tudi osebno oziroma pride do sklenitve določenega poslovnega sodelovanja.
Internet je tako postal pomembno orodje tudi za sklepanje poslovnih partnerstev in odpiranje novih kariernih priložnosti. Na vsakem od nas je, da poskrbi za to, kakšna bo njegova spletna identiteta in kaj bo o njem, njegovih izkušnjah in profesionalnosti sporočala drugim.
Jasna nas je prek številnih vprašanj o naših prednostih, slabostih, področju poslovnega delovanja in ciljih za v prihodnje spodbudila k razmisleku, na katerih temeljih naj bi izgradili svojo digitalno identiteto in kaj naj bi izpostavili v svojih profilih na socialnih omrežjih. Ključno je, da se naučimo sebe predstaviti v nekaj stavkih in pri tem izpostaviti bistvene stvari. Tako bomo imeli kar najboljše možnosti, da z nami navežejo stik pravi ljudje, ki nam lahko odprejo nove poslovne priložnosti.
Osredotočenost na ciljno publiko
Če se na spletu pojavljate kot ponudniki določenih storitev oziroma produktov, je po Jasninih besedah ključnega pomena osredotočenost na ciljno publiko, ki ji nameravate nekaj prodati. Pri tem morate vedeti, kolikšna je v vašem primeru najmanjša sprejemljiva publika – najmanjše število strank, da s svojim poslom lahko uspete.
“Ne iščeš strank za svoje produkte. Iščeš produkte za svoje stranke.”
Vedeti je treba, kdo so vaše ciljne stranke. Tako boste lahko pripravili vsebine, ki bodo kar najbolj zanimive zanje, hkrati pa boste določili pojavljanje na tistih družabnih omrežjih, kjer so le-te najbolj aktivne. Tako boste tudi bolj uspešni v samem poslu.
Ključne točke za ustvarjanje profesionalne znamke
Delavnica je bila zelo praktično zasnovana, zato nam je Jasna pokazala številne primere dobre in slabe prakse grajenja digitalne identitete. V zvezi z ustvarjanjem profesionalne znamke je izpostavila nekaj ključnih točk:
- profesionalna in ažurna profilna fotografija na družabnih omrežjih,
- spletna stran ima povezavo na LinkedIn profil,
- več kot 40 % objav – teme iz panoge, v kateri delujete in
- posodobljena LinkedIn biografija.
Še nekaj o LinkedInu
Jasna nam je povedala še nekaj dejstev o LinkedInu in napotkov za njegovo uporabo:
- LinkedIn je bila včasih platforma za CV-je, danes pa je veliko več kot to. Je omrežje za povezovanje s podobno mislečimi in koristno orodje za širjenje v tujino in B2B poslovanje.;
- LinkedIn je glavno omrežje za prefesionalce in največja platforma za globalno rast.;
- Smiselno je, da imate odprt profil, ki deluje kot spletna stran in daje vtis kredibilnosti.;
- Če LinkedIn uporabljate kot sredstvo oglaševanja, naj bi bilo 80 % objav takih, ki so zanimive za vašo ciljno publiko in le 20 % takih, ki so vezane na prodajo.;
- Pomembna je čim večja aktivnost na tem družabnem omrežju (sporočila, objave, deljenja, zahvale, komentiranje), saj tako vzpostavljate stik s čim večjim krogom ljudi – več priložnosti za nova poslovna sodelovanja in širjenje dobrega glasu o vas.
O Jasni Klemenc Puntar
Jasna Klemenc Puntar se že več kot 20 let ukvarja z lansiranjem produktov na trg. Je tudi mentorica, pri čemer drugim predaja znanja o tem, kako izbrati in izdelati najustreznejša marketinška in prodajna orodja. Je poznavalka produktnega vodenja in celotnega marketinga. Razvila je 6-tedensko skupinsko usposabljanje Tvoja profesionalna znamka in LinkedIn. Je tudi ena izmed gostiteljic mednarodnega gibanja #LinkedInLocal.