Avtor članka: Petra Kušar
Treecelet je družbeno in okoljsko odgovorno podjetje, ki se je razvilo iz družinskega podjetja Hrovat, ki deluje že od leta 1964. Ekipo sestavlja pet fantov, ki jih je zaskrbljenost zaradi deforestacije ter drugih okoljskih in družbenih problemov po svetu napeljala na poslovno idejo, prek katere naslavljajo tovrstne problematike.
Miha, eden izmed članov ekipe Treecelet, nam je razložil, kako je prišlo do same ideje za ustanovitev podjetja, na kakšen način sodelujejo z dobrodelnimi organizacijami, katere okoljske problematike pomagajo reševati s svojim delovanjem ter kakšni so načrti za v prihodnje.
Kako se je porodila sama ideja?
Treecelet deluje od marca 2019. Miha nam je razložil, kako je prišlo do same ideje:
»Želeli smo si, da bi kot obrtniki postali CO2 nevtralni. Iskali smo načine, kako bi lahko prišli do tega cilja. Ena izmed možnosti je bila financiranje saditve dreves. S tem smo postali tudi prvi CO2 nevtralni obrtniki v Sloveniji. Ker se nam je vizija zdela dobra, smo začeli iskati načine, kako bi jo lahko razširili med ljudi. Utrnila se nam je ideja, da bi to lahko naredili prek prodaje zapestnic.«
Vsaka zapestnica omogoča zasaditev treh do petih dreves
Podjetje se torej ukvarja s prodajo zapestnic, ki so ročno izdelane iz poldragih kamnov. Od vsake prodane zapestnice ekipa del zneska nakaže raznim dobrodelnim organizacijam. Tako lahko nakup ene zapestnice omogoči zasaditev treh do petih dreves na predelih sveta, kjer je krčenje gozdov največji problem. V te namene ekipa sodeluje z organizacijo Eden Reforestation Projects, pa tudi z nekaterimi drugimi organizacijami, ki se zavzemajo za ohranjanje ogroženih živalskih vrst. Trenutno sodelujejo s šestimi tovrstnimi organizacijami.
Prejem certifikatov s strani organizacij, s katerimi sodelujejo
»Ko pride do nakupa zapestnic, nam pridobljena sredstva omogočajo financiranje sejalnih projektov. Projekte financiramo prek organizacij, s katerimi sodelujemo in ki sadijo drevesa v našem imenu. S temi organizacijami imamo podpisane pogodbe. Na tak način se tudi oni zavežejo, da bodo drevesa zasajena. Naknadno dobivamo poročila o posajenih drevesih in o tem, na kakšen način se je porabilo pridobljena finančna sredstva. Za vse dejavnosti prejmemo tudi certifikate, ki jih nato javno objavljamo.«
Zapestnice zaenkrat izdelujejo sami
Miha priznava, da so v začetku poslovanja zapestnice uvažali iz Kitajske, saj niso vedeli, če bo projekt uspešen in je ta opcija predstavljala najmanjše finančno tveganje. Vendar pa je že po približno pol leta postalo jasno, da je dobra ideja pritegnila številne privržence. Jeseni 2019 so zato vzpostavili lastno proizvodnjo. Tako je 90 % zapestnic, ki so trenutno v prodaji, nastalo v delavnici podjetja.
Trenutno se ekipa nagiba k možnosti, da bi se zapestnice izdelovalo v centrih, ki zaposlujejo ljudi z motnjami v fizičnem ali duševnem razvoju. Tako bi lahko nekaj dobrega naredili tudi za skupino težje zaposljivih ljudi.
»Odločili smo se, da bomo delo ponudili tistim, ki ga drugače ne bi imeli.«
S sajenjem dreves se rešuje tudi socialne težave tamkajšnjega prebivalstva
»Že samo s sajenjem dreves se rešujejo socialni problemi. Organizacije, s katerimi sodelujemo, zaposlujejo lokalne ljudi. Treba je vedeti, da se najbolj obsežne deforestacije dogajajo v državah v razvoju. Revščina je ena izmed glavnih razlogov za izsekavanje gozdov. Domačini namreč iščejo načine, kako s čim manj porabljenimi sredstvi in na najlažji način pridobivati ozemlje za kmetijsko rabo.«
S tem, ko se domačine angažira za saditev dreves, jim je ponujeno delo in (dodaten) vir zaslužka.
Sredstva od prodaje zapestnic tudi v izobraževalne vsebine
Ekipa se marketinga v večji meri loteva prek družbenih omrežij Facebooka in Instagrama, zaradi česar so večinski kupci njihovih zapestnic predvsem mladi. Miha je povedal, da je glavni cilj njihovih marketinških dejavnosti ozaveščati o različnih okoljskih in socialnih problematikah po svetu. Hkrati širijo ideje, kako lahko vsak posameznik pripomore k izboljšanju stanja na teh področjih.
»Naši videi oziroma oglasi imajo vedno sporočilno noto. Delamo na tem, da vsebujejo izobraževalne vsebine, da prek njih ljudi ozaveščamo o aktualnih problemih.«
Načrtujejo tudi širjenje v ZDA
Miha je razložil, da je cilj ekipe v naslednjih nekaj letih, da bi Treecelet postal globalno prepoznaven projekt. Sprva želijo svoje aktivnosti razširiti na evropska tla, nato pa še v ZDA. Cilj je, da bi v čim večji meri pripomogli k razreševanju globalnih okoljskih problemov. Trudijo se delati na socialni noti in na razreševanju lokalnih težav. Zapestnice so pri tem v vlogi medija.
»Vsi prihodki podjetja, ki jih ne namenimo sajenju in financiranju izobraževalnih vsebin, gredo v razvoj projekta, torej v širjenje v tujino.«