Blaž Gračnar: YouTube poslovna priložnost za vaše podjetje

Avtor članka: Petra Kušar

V KIKštarterju smo v četrtek, 24. septembra, gostili Blaža Gračnarja, strokovnjaka na področju YouTube posnetkov. Blaž že od leta 2012 skupaj s Samom Debeljakom in Žigom Černivcem vodi več uspešnih YouTube kanalov. Ti kanali imajo skupaj kar 6 milijonov naročnikov in 2,7 milijarde ogledov.

Blaž Gračnar o objavljanju videev na YouTube-u (Foto: Iztok Derstvenšek)

YouTube – za uporabnike najrazličnejših interesov

Blaž nam je na predavanju podal veliko koristnih napotkov, ki jih je smiselno upoštevati, če nameravate objavljati posnetke na YouTubu ali pa se tega že lotevate. Uporabniki YouTube uporabljajo v najrazličnejše namene; lahko gre za sredstvo promocije, za zabavo, igre, poslušanje glasbe, vloge, podučitev glede določene tematike, spremljanje športa in podobno. Posebnost YouTube-a v primerjavi z drugimi omrežji je v tem, da sem uporabniki pridejo s točno določenim namenom; poiščejo tisto vsebino, ki jih zanima.

Prvi korak: postavitev cilja

Preden se začnete ukvarjati z objavljanjem posnetkov na YouTube-u, se morate vprašati, kaj je vaš glavni cilj oziroma kaj želite s temi dejavnostmi doseči. Želite povečati prepoznavnost vaše blagovne znamke, prodati več, najti nove stranke? Cilj naj vam predstavlja izhodišče za vse ostale aktivnosti, ki se jih boste pri objavljanju vsebin lotevali.

“Preden se lotite objavljanja posnetkov, si postavite cilje.” (Foto: Iztok Derstvenšek)

Kako priti do prvih ogledov?

Pri izbiri teme videoposnetkov je smiselno preučiti, v kolikšni meri se ljudje zanimajo zanjo. Če je konkurenca velika, potem gre sicer za preverjeno področje, vendar pa bo treba narediti veliko za to, da boste izstopali iz povprečja. Če za neko temo ni interesa, se nanjo verjetno ni smiselno podajati. Najbolje je najti neko zlato sredino.

Boste s svojimi posnetki nagovarjali le slovensko občinstvo? Blaž je povedal, da je vsekakor priporočljivo, da se usmerite na globalno raven, saj boste tako lahko zajeli širšo populacijo. V tem primeru je seveda nujno, da z uporabniki komunicirate v tekoči angleščini.

Ko se enkrat odločite za objavo posnetkov, morate to početi redno. To pomeni objavo vsaj enega posnetka na en ali dva tedna. Če hočete, da bo posnetek dosegel čim več ljudi, je pomembno dvoje; dobra vsebina in učinkovita optimizacija. Vsebino pripravljate za gledalce, medtem ko je optimizacija pomembna za čim višjo uvrstitev v YouTubu glede na izbrane ključne besede.

Kako se lotiti optimizacije posnetkov?

Blaž je povedal, da optimizacija posnetkov na YouTube poteka na podoben način kot pri spletnih straneh v Googlu. Za izvajanje optimizacije na YouTubu je predlagal orodja Google Trends, Keywords tools in TubeBuddy.

Najprej je treba premisliti, na katere ključne besede je smiselno navezati posnetek, nato pa preveriti, koliko je konkurence in iskanj na določeno ključno besedo. Najbolj varno se je podati na območje, kjer ni veliko konkurence in je zanimanje s strani publike na srednji ravni.

Seveda je predpogoj uspešne optimizacije dobra vsebina. Pomembno je, da smo inovativni pri izbiri naslova in ključnih besedah videoposnetka. Glavno ključno besedo uporabite tako v naslovu kot v opisu posnetka. V opis je smiselno dodati tudi hashtage.

“Pomembna je inovativnost pri izbiri naslova in ključnih besed” (Foto: Iztok Derstvenšek)

Večje število ogledov – boljše rangiranje posnetka

YouTube bo vaš video uvrstil višje v iskalniku, če bo število ogledov večje kot pri drugih posnetkih podobne tematike. Pri tem število naročnikov ne igra pomembne vloge. Pomembni so tisti naročniki, ki aktivno spremljajo vaše posnetke.

Ni pa pomembno zgolj število ogledov. YouTube da velik pomen številu všečkov, zanima pa ga tudi, koliko ljudem posnetek ni bil všeč – kar seveda negativno vpliva na njegovo uvrstitev. Veliko težo imajo tudi komentarji, ki jih uporabniki dopišejo pod posnetek.

Kako doseči, da si bo vaš posnetek ogledalo čim več ljudi? Pri vsebini je ključnega pomena, da z njo zadovoljite pričakovanja vašega občinstva. Če boste s posnetki navdušili ljudi, se bodo vračali na vaše videe.

Redno odgovarjajte na komentarje

Blaž je vsem, ki objavljajo posnetke na YouTube, podal nasvet, naj redno odgovarjajo na komentarje obiskovalcev. S tem se gradi skupnost in zaupanje med privrženci. Če vas ljudje v komentarjih sprašujejo po novih vsebinah, jim lahko na tak način posredujete linke do drugih posnetkov in s tem oglašujete vaš kanal.

Tudi negativni komentarji so del objavljanja na YouTube-u. Pomembno je, da si jih ne vzamete preveč k srcu. Negativni komentarji lahko služijo kot odlično izhodišče pri izboljšanju posnetkov v prihodnje. Odgovarjajte tudi na take komentarje. V vsakem primeru se lahko zahvalite za čas, ki se ga je oseba vzela. Nikoli pa se ne odzovite na agresiven način. V nastavitvah lahko uredite možnost, da se komentarji, ki vsebujejo kletvice ali se nanašajo na sporne teme, ne bodo prikazovali.

Blaž Gračnar se z objavljanjem YouTube posnetkov ukvarja že od leta 2012 (Foto: Iztok Derstvenšek)

Če se po dveh letih ne prikažejo rezultati, je smiselno odnehati

Če se lotevate snemanja posnetkov za YouTube, bo za začetek zadostoval nekoliko boljši telefon v kombinaciji z mikrofonom in lučkami za osvetlitev. Blaž je predlagal uporabo brezplačnega programa za videoposnetke DaVinci Resolve 16.

Po besedah YouTube strokovnjaka ni smiselno pričakovati takojšnjega uspeha, ko se podajate na to področje. Običajno traja vsaj pol do enega leta, da se začnejo kazati rezultati. Po drugi strani pa je smiselno premisliti o preusmeritvi na kakšno drugo tematiko, če po 2 letih še vedno ni uspeha.

Objave v živo so lahko odlično sredstvo za komuniciranje s privrženci, vendar pa je prej treba zgraditi dovolj veliko bazo sledilcev, sicer se tega ni smiselno lotevati.

Ne veste, katere tematike bi objavljali v prihodnje? Vprašajte svojo publiko; mogoče vam poda kakšno zanimivo idejo.

Orodja za načrtovanje ključnih besed (Foto: Iztok Derstvenšek)

Pri YouTube posnetkih je pomembno, da znate pozornost občinstva pritegniti v prvih 5 – 15 sekundah. Če začetek ne bo zanimiv, bodo uporabniki najverjetneje odšli drugam.

Dejstvo je, da se nikoli ne da točno povedati vnaprej, če bo nek posnetek uspešen ali ne. Veliko je namreč dejavnikov, ki vplivajo na to.

Treba je vedeti, da uporabniki YouTuba pričakujejo kvaliteto; dobro sliko, lepo osvetlitev, kakovosten zvok in energičnost. Stvari se morajo odvijati hitro – čim prej je treba preiti k bistvu.

Če želite na YouTube-u kreirati oglasne videe, je treba z njimi vzbujati občutke oziroma čustva. Dobro se obnesejo posnetki, ki inspirirajo, navdušujejo ljudi.

Ne zamudite prihajajočih KIKštarterjevih dogodkov

Se vidimo v KIKštarterju!

KIKštarter – Kreativna Industrija Kamnik
Naše spletno mesto uporablja piškotke. Določite svoje nastavitve zasebnosti in/ali se strinjate z našo uporabo piškotkov.
Več