Prvo trimesečje leta 2021 je za nami. Čeprav optimistično zremo v prihodnost, si je potrebno vzeti tudi čas in pogledati kaj vse smo že naredili v začetnih mesecih leta.
V tem času je bilo izvedenih 6 KIK OFF pogovornih večerov. Januarja se nam je prva pridružila Anja Korenč, ki je predstavila njeno poslovno pot, saj je specializirana za oblikovanje embalaže za prehrano ter kozmetiko. Meseca februarja smo gostili Tjašo Jarc, kraljico zelenja, ki je svoje podjetje Džungla plants ustanovila spomladi 2020 in sicer s svojo prijateljico in fotografinjo Tilyen Mucik. 17. februarja 2021 smo imeli izredno zanimiv pogovor o platformi Kickstarter z Žigom Vrtačičem. Projekt Bird buddy je najuspešnejši slovenski izdelek na platformi za množično financiranje. Žiga je odprto z nami delil celoten proces predpriprave na kampanije in vse detajle, kaj se je dogajalo v mesecih, ko je bila pametna ptičja hišica prisotna na platformi in kakšni so načrti za prihodnost.
Marec je bil zapisan ženskim gostjam. 4. marca se nam je pridružila dr. Nataša Pirc Musar, (bodočim) podjetnikom je svetovala o varstvu osebnih podatkov na spletni strani in spletni trgovini pa tudi pri pridobivanju telefonskih številk in e-mail naslovov v fizičnem svetu. Dogodek, ki je bil tudi virtualno razprodan, in se ga je dejansko udeležilo nekaj manj kot 100 ljudi, je postregel z veliko uporabnimi in konkretnimi informacijami, kako pravno in formalno zadostiti zahtevam GRPRja, ki marsikatermu podjetniku povzročajo sive lase.
Na dan mučenikov, se nam je pridružila Manca Šalehar, vodja marketinga pri logistično-prehrambenem podjetju Wolt. Spoznali smo, da proaktivnost v študentskih letih predstavlja dobre temelje za kasnejšo poslovno pot in je mogoče združiti različne svetove- v Mančinem primeru: prehrambeno dejavnost in glasbeni svet.
Konec meseca marca se nam je pridružila celjanka Nina Majcen. Energična podjetnica, ki se ne boji izzivov in se pogumno loti vsake poslovne ideje, nam je govorila o vseh vzponih in ovinkih, ki je doživela v vseh teh letih.
Prvi trije meseci so bili polni navdiha, vzpodbude in konkretnih napotkov. Dokazali smo, da je vsaka poslovna pot edinstvena in da nihče nima načrta, kako uspeti. Potrebna je le vztrajnost in optimizmem. Čeprav so bili tudi ti meseci zapisani ukrepom za zajezitev koronavirusa in se nismo mogli družiti v živo, je naše dogodke obiskalo veliko ljudi in smo imeli obiskovalce iz celotne Slovenije, ne le Kamnika. 6 online dogodkov je vse skupaj obiskalo 324 ljudi.
V prvem trimesečju smo izvedeli tudi svetovanja za podjetnike in tako dodobra spoznali svet inštrukcij, ključavnic ter svetil, kot primer dobre prakse je bila Zadruga KIKštarter že v letu 2020 povabljena k sodelovanju pri Šoli za vlagatelje, v okviru katere smo 16. februarja v sodelovanju s Poslovnimi angeli Slovenije, Katapultom in SAŠA inkubator, izvedli tudi tematski dogodek na temo, kako investirati, kako najti investitorja, slišali pa smo tudi izkušnje iz prve roke podjetnikov, ki so prejeli ali dali investicijo.
Stavba KIKštarter je do tega časa postala povsem obnovljena in zaključila se je tudi obnova mansardnih prostorov. Svetli prostori so sprejeli prve stanovalce in sicer se nam je pridružili že 4 ekipe stanovalcev, ki delujejo v prehrambeni industriji. Čeprav je stavba sedaj obnovljena, potrebuje še nekaj manjših detajlov in lepotnih popravkov, da bo zares izgledala čudovito.
Še naprej smo aktivni pri projektu SRIP Hrana, ki združuje podjetnike iz agro-živilske industrije. Ustanovili smo Prehrambeni pospeševalnik oz. FTIC (FoodTech Inovation center), ki podjetnikom, ki najemajo pisarne, omogočamo tudi souporabo kuhinje ter delavnice, brezplačno mentorsko pomoč, brezplačno davčno ter pravno pomoč. V okviru projekta SRIP Hrana načrtujemo pester program in k udeležbi vabimo tudi druge fizične osebe, podjetja in ostale nadobudne radovedneže, ki se nam lahko pridružijo v okviru članstva pri projektu SRIP Hrana.
V KIKštarterju smo konec marca gostili tudi hibridni dogodek in sicer Skupščino zadružnikov Zadruge KIKštarter center z.b.o. in srečanje Podjetniškega Kluba Kamnik, saj je bilo del podjetnikov fizično prisotnih, za vse ostale, ki so dogodek spremljali od doma, pa smo omogočili virtualno povezavo. Poleg članov Zadruge KIKštarter in članov Podjetniškega kluba Kamnik, se je dogodka udeležil tudi kamniški župan g. Matej Slapar.
Prvo trimesečje je bilo zapisano tudi sodelovanju s šolami, saj smo izpeljali delavnice in krožke, v prostorih KIKštarterja pa smo testirali izdelovanje lešnikovega namaza s katerimi so se učenci OŠ Frana Albrehta prijavili na tekmovanje POPRI.
KIKštrater se je v tem času povezoval tudi medregijsko in dosegli pa smo tudi Ukrajino, saj Kamnik business Association sodeluje ukrajinskima organizacijama Union of Ukrainian Entrepreneurs ter Lviv Business Community Club.
Konec marca je bilo v KIKštarterju 13 ekip podjetnikov in vse skupaj 26 stanovalcev, ki je ukvarjajo z izredno zanimivi dejavnostmi npr. pridelavo mikozelenja, organizacijo dogodkov, arheološkimi izkopavanji, grafičnim dizajnom in še mnogimi drugimi dejavnostmi.
Pohvalimo se lahko tudi s ekipo podjetja Bevo d.o.o., ki je uspešno lansirala blagovno znamko Juicy Marbles in predstavila sočne kose pljučne pečenke, ki so narejeni na rastlinski osnovi. Zagonsko podjetje, ki ima svoje začetke v KIKštarterju, se v pomladanskih mesecih nadejajo širitve v ZDA, saj so potencial Maja Horvata, Luka Sinčka in Tilna Travnika prepoznali tudi v ameriškem Y combinatorju, enemu najboljših pospeševalnikov na svetu.
Pomladanski meseci bodo namenjeni podpori podjetnikov iz prehrambene industrije ter turističnega sektorja, saj organiziramo vrsto dogodkov za njih. V mesecu maju je načrtovan Turistični start-up vikend v Termah Snovik, katerega glavni pokrovitelji so poleg Zadruge KIKštarter tudi Podjetniški klub Kamnik, Občina Kamnik, Pospeševalnik KIKštarter d.o.o. in Zavod za turizem, šport in kulturo Kamnik. V začetku meseca aprila bomo začeli tudi z nizom dogodkov pod imenom Akademija marketinga, kjer bomo spoznali, kako doseči čim več strank na socialnih platformah kot so LinkedIn, Instagram ter Facebook, kako pa se marketinga lotevajo podjetniki v praksi pa nam bodo 20. maja povedali: Lea Norčič iz Atlantic Grupe, Tina Cipot iz Lidla, Janez Skok iz Pivovarne Maister, Zlatan in Mirza Ljubljankić iz BeLife kombuche ter Vladimir Mićković iz Kuche oz. Juicy marbles.